Hem > Allmänt, Mat & Dryck > Nu tar jag på mig kockmössan

Nu tar jag på mig kockmössan

Vi brukar köpa en hel laxfilé vid jämna mellanrum. Vi delar den i bitar, fryser in, rimmar och gravar. Himla praktiskt istället för att köpa färdigpaketerade laxfiléer i små och dyra förpackningar. Vi gillar att laga mat. Jag och älsklingen alltså.

I kylen ligger nu en färdig gravad lax. Den ska ätas tillsammans med den dillstuvad potatisen som jag ska färdigställa nu.

  1. 2010/01/21 kl. 20:29

    Vi åker till Muhammed och köper pizza ;-)!

    http://kompetent.nu/?p=1629

  2. Jenny
    2010/01/21 kl. 22:19

    Det är många husmorspoäng i att rimma & grava!

    (Jag har gjort tjälknul idag. Det är ett av de absolut fulaste ord jag vet.)

  3. 2010/01/29 kl. 3:32

    Jag säger en sak: Laxburgare! Kolla min matblogg🙂

  4. 2010/01/29 kl. 6:29

    Det skall nog stå ”Tjälknöl”. Älgkött i klump som man saltar in och kör länge i ugnen på ganska låg värme. Ätes kallt som det är eller som pålägg. Kanongott!

  5. Jenny
    2010/01/29 kl. 15:00

    Nä,det ska stå tjälknul!
    Googla gärna! 18 000 vid sökning efter tjälknul.
    13 900 vid sökning efter tjälknöl…😉
    Och jag står fast vid att det är ett av de absoluta fulaste orden jag vet.

  6. 2010/02/03 kl. 15:29

    Vem krigar? Jag äter hellre TJÄLKNÖL än krigar om namnet😉

  7. Jenny
    2010/02/03 kl. 18:00

    Haha, inget krig Anna tyvärr. Håller med JP ovan. Sen är ju faktiskt tjälknöl lika rätt som knulen. Fast knul är fulare.😉

  8. 2010/02/04 kl. 18:45

    Har ni några älgar att tillgå på Söder då?

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

