Hem > Gå ner i vikt > Svull-svull

Svull-svull

Mmmm. Idag gav jag efter för sockret och stoppade i mig minst 8 av mina hembakta kanelbullar. Onödigt men väldigt gott. Väldigt gott. Vet ni vad? Jag tänker inte deppa ihop för det. Hellre nästan rätt än helt fel. Imorgon tar jag nya friska, sockerfria tag.

  1. 2010/01/24 kl. 8:41

    Uppenbarelseboken 10:9-10

    9 Så jag gick till ängeln och bad honom ge mig den lilla bokrullen. Han svarade: ”Ta den och ät upp den. Den ska kännas bitter för din mage, men i din mun ska den vara söt som honung.” 10 Jag tog den lilla bokrullen ur ängelns hand och åt upp den. Den var söt som honung i min mun, men när jag hade ätit upp den kände jag dess bitterhet i min mage.

    Så är det för mig när jag sötsakssyndar: sött mun, sveda i magen 🙂

  2. 2010/01/24 kl. 22:23

    Låt mig gissa. Du kommer någonstans ifrån bibelbältet??? 🙂

    Synd? Hu, det låter så hårt. Jag skulle föredra att kalla det för parantes. 😉

  3. 2010/01/25 kl. 4:30

    Nope. Jag kommer ihåg mycket av det jag läser och jag har läst mycket. Ganska mycket oväsentligt, och änu mer nonsens…

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

