Hem > Allmänt > Give me the money or die

Give me the money or die

Oh happy day!

Kan det vara sant? Är jag så rik? Jag var tvungen att ringa försäkringskassan för att se efter om månadens föräldrapeng verkligen stämde.

– Jo, det stämmer. Du fick höjt SGI förra året.
– Men stämmer det med antal dagar jag plockat ut nu?
– Jadå. Allt är i sin ordning.

Innan vi lade på luren kände jag mig otroligt rik och spenderbrallorna åkte på av bara farten. Först betala räkningar, sen spara undan och nu. Nämen. Se vikken rejäl slant som blev över dä. (Småländska. Betyder något i stil med: Kolla det blev stålar över.)

Jag kände mig lite smårik hela morgonen fram tills för en stund sedan då det ringde från lönekontoret på stället där jag jobbar extra.

– Har ni satt in en lön på fel konto? På mitt konto? Om jag känner igen beloppet? Hmmm… Ja…. Men jag pratade med försäkringskassan och då bekräftade de att det beloppet stämde och att de satt över pengarna. Föra tillbaka till ert bankgiro? Javisst. Men nu har jag ju skickat iväg betalningar…

Herrejisses. Om inte pengarna var mina, var är då mina pengar? Får inte alla ut sina föräldrarpengar idag?

Kategorier:Allmänt
  1. blondie
    2010/01/25 kl. 10:28

    Försäkringskassan betalar ut mellan den 27 och den 29 varje månad beroende på vilken datum som barnet föddes…Surt sa räven.

  2. 2010/01/25 kl. 14:46

    Men surt, piss å bajs om man hamnar å betala tillbaka ”felbetalda” pengar!!

  3. 2010/01/25 kl. 18:40

    Åh vad surt när man är snabb att betala räkningar och sånt. Hoppas att du snabbt får dina rätta pengar.

    kram

  4. 2010/01/25 kl. 23:26

    Du har en blog award inne hos mig vännen

    kram

  5. 2010/01/26 kl. 10:21

    Blondie: Tack! Jag fick höra det när jag ringde up dem andra gången. Idag har jag fått pengar på kontot och nu känner jag mig rik igen. 😉

    Daniel: Visst är det surt. Framförallt en massa merjobb för mig. Jag kanske ska ta en procentsats för besväret.

    Petra: Mmmm, man ska inte vara för snabb när det kommer till betalning av räkningar. En blog award? Så smickrande. Den får jag kila in och hämta. 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

