Hem > Tankar och Åsikter > Snöovädret alla talat om

Snöovädret alla talat om

Frisören varnade mig igår. ”Snart kommer snöovädret!”

Den utslagne mannen som sitter i portalen runt hörnet där jag bor. ”Det är klass två varning utfärdad. Det bli ett snöoväder som heter duga.”

På nyheterna idag pratades det om vad som komma skalla.” Ett snöoväder drar fram.”

Nu har de vita flingorna börjat virvla utanför mitt fönster och jag ber en stilla bön att det riktiga snökaoset avvaktar sin start tills jag hämtat Toddo på dagis, kommit hem och stängt dörren om oss.

Kategorier:Tankar och Åsikter
  1. 2010/01/27 kl. 12:38

    Här snöar det hyfsat mycket, men det är blåsten som skapar problem för oss som bor som vi gör. 10 cm snö går att hantera om man bara håller sig kalla och tar sats, men 30 cm driva är svårare.

  2. 2010/01/27 kl. 12:51

    Hit har det inte kommit… än.

    Mysigt att prata med dej igår. Trevligt att du ringde!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

