Hem > Gå ner i vikt > Tankar kring vikten

Tankar kring vikten

Jag har haft en liten svacka där jag ohämmat levt i ett sockerrus. Eller hur att jag var sockeravgiftad? Nej, nej. Jag trodde det, men det visade sig att jag hade fel. Nu har jag gotteknarkat ett par dagar med både kanelbullar, ballerinakex och varm choklad med vispgrädde. Igår lunchade jag med en kompis och tio-minuter en kvart efter min beställning fick jag in en sådan där måltid som brukar ta ungefär tio-minuter en kvart att tillaga.

Stegräknaren har inte inte nått upp till 10 000 steg på tre dagar och i morse kände jag att jag måste ta mig i kragen igen. Nu jävlar ska jag slimma till mig. Jag tror jag fick hybris där ett tag. Kände mig så jäkla bra och ball som gick ner så duktigt. Klart jag kan unna mig en kanelbulle.

Det är okej att ha svackor så länge man njuter av dem och så länge man hittar tillbaka. Jag njöt inte av pizzan och inte heller av det andra gottiga som jag stoppade i mig. Om jag ska se sanningen i vitögat så är jag helt enkelt inte redo för att godsaker ännu. Jag får helt enkelt bärga mig ett tag till.

Idag har jag som sagt startat upp igen och det känns otroligt befriande. Havregrynsgröt till frukost, banan till mellis, kyckling, spenat & bönor till lunch. 10 000 stegs promenad på förmiddagen. Nu ska jag köra så det ryker.

  1. 2010/01/27 kl. 17:07

    Jag åt pizza igår, och hade en väldigt svår helg. Det syntes på vågen imorse – så jag känner med dig och hoppas att det går bra framöver😀

  2. Alfva
    2010/01/27 kl. 20:39

    Jag önskar att jag hade din disciplin, det är mycket jag borde, lite jag gör. Det får bli i framtiden!🙂 Semestern resulterade i över 3 kg extra på vågen, tur att ekonomin inte tillåter så många semestrar när man är föräldraledig! Kämpa på!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

