Hem > Mammaliv, Mitt liv som student > God morgon kära bloggisar

God morgon kära bloggisar

Dagen kunde inte ha startat bättre. Jag lekte bandvagn och fraktade ett stycke barn till dagis. Det var ett äventyr vill jag lova. Virvlande flingor, djup snö, oplogade gator, en skrikande bebis och ett barn som envisades med att slänga av sig mössan.

Svettig men glad kom jag hem. Ammade Lovi och slog mig sedan ner framför fröken PC för att påbörja mina studier. Det är verkligen roligt detta.

– I bloggkursen ska jag nu sätta upp en blogg och lära mig om RSS.
– I kursen om undomars subkulturer diskuteras just nu om vad som kännetecknar en ungdomskultur.
– I kreativt skrivande har jag nu lämnat in första uppgiften som bestod av att presentera mig själv genom en grannes ögon.

RSS???
Jag fattar noll. Måste försöka sätta mig in i det nu. PUSS!

  1. 2010/01/28 kl. 12:47

    RSS – det är vad jag använder mig av för att läsa bla din blogg. 🙂 Där kan jag läsa uppdateringar av alla bloggar jag följer utan att gå in på själva bloggen.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/RSS

  2. 2010/01/28 kl. 13:40

    Tack för länken. 😉 En fråga. Hur sjutton lägger man in rss?

    • 2010/02/03 kl. 13:49

      Menar du att starta upp ett konto där du kan läsa dina favvobloggar (via RSS)?

      det kan du göra på många ställen. jag har mitt via google. Google reader heter det.
      http://www.google.se/reader/view/#overview-page

      Hur man lägger upp en RSS på en sida är jag jäkligt osäker på. Ofta finns det automatiskt på t.ex. wordpress och andra bloggsidor.

      Fan jag kan ju inte sånt här egentligen!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

