Hem > Gå ner i vikt > Tips: Just do it!

Tips: Just do it!

Jag har ett mantra som jag tar till när jag är lat och slö. Just do it! Det brukar funka ganska bra. Nu har jag sedan i måndags applicerat mitt mantra på mina tänkta 10 000 steg som jag ska uppnå. Det handlar om planering.

7.00 Frukost, fixa ungar och mig själv
8.00 Lämna på dagis, gå långpromenad
9.30 Komma hem
10.00 Äta mellis, amma

Ungefär så ser mina mornar ut. Om jag bara gör det, traskar iväg på långpromenad med en gång. Då blir det gjort. Det var dagens tips. Nu frukost…

  1. 2010/02/03 kl. 7:43

    Helt rätt! Jag tänker detsamma de dagar jag morgontränar och inte vill gå ur sängen. Man bara gör och funderar inte.

    Ha en skön dag! Själv är jag hemma och vabbar idag.

    kram

  2. 2010/02/03 kl. 9:45

    Jag tänker så kring det mesta, för helst vill jag ligga i sängen och äta godis.😉

    PUSS, du är så duktig!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

