Hem > Okategoriserade > Apan frågar: Ska man köpa hela fotopaketet, splitta upp det eller skita i det???

Apan frågar: Ska man köpa hela fotopaketet, splitta upp det eller skita i det???

Vi har en liten tvist här hemma. Det handlar om dagisfoton. Vi har fått ett paket hemskickat med gruppfoto på hela dagisgruppen och  porträttbilder på Toddo i olika storlekar.

Älsklingen tycker att vi ska köpa enbart gruppfotot och hävdar att vi tar bättre porträttbilder själva. Jag hävdar att mor och farföräldrar skulle uppskatta en porträttbild tagen på dagis. Det hör liksom till att det ska sitta ett sådant foto någonstans på väggen. Älsklingen menar på att mor och farföräldrar uppskattar en hemmatagen porträttbild minst lika mycket.

Jag vill inte köpa hela paketet eftersom de bilderna bara kommer ligga och skräpa sen. Vad ska jag göra med 20 minibilder på Toddo? Om jag väljer att köpa enbart gruppfotot och någon porträtt bild kommer det med alla distrubutionsavgifter kosta 150 kr mindre än omjag köper hela kitet. *GAH*

Vad jag vet har jag 3 gruppfoton sparade från min dagistid. Det ar kul att ha på väggen när man var barn. Ärligt talat så bryr jag mig inte om dem det minsta nu. Familjebilderna är roligare. Ska man köpa sådana här bilder varje år? Hur resonerar ni andra som har ungar?

Kategorier:Okategoriserade Taggar:
  1. 2010/02/04 kl. 20:50

    Hmmm.. svårt.
    Vi kommer nog inte köpa annat än gruppbilderna. Mina egna har jag kollat på ganska mkt under många år, även nu. Om inte Ville tjatar själv om att han vill ha vissa bilder p åsig själv, att de ska byta i klassen å så då kanske vi köper fotona på bara honom…?
    Men jag vet inte riktigt…

  2. Annelie
    2010/02/05 kl. 9:22

    Vi har köpt kort på barnen. 1 till farmor o farfar , 1 till mormor o morfar och 1 till oss själva. Vi har en ram hemma på varje barn som vi har satt in dessa foton i och sparat dom gamla korten i bakom. Ungarna gillar idag att öppna ramarna och kolla bilderna på dom. Men jag är usel på att fota så det är en bra lösning till oss. Barnen uppskattar det idag. Gruppbilderna kollar dom inte på så för oss så känns det onödigt….

  3. Anders
    2010/02/06 kl. 9:13

    Hej!
    Paketpris = företaget vill tjäna pengar. Vi har två barn, 13 och 16 år. Såhär skulle jag göra idag (vi har jättemycket bilder som bara ligger): Köp de du behöver om korten är bra, annars strunta i det du kan säkert fota själv! Men satsa på gruppbilderna, varje år – det kommer att uppskattas när de blir tonåringar. Köp alltid skolkataloger när det blir dags – det är en billig och fantastisk investering för framtiden!

  4. Jenny
    2010/02/07 kl. 17:22

    Vi brukar köpa gruppfotot. Så kan man kika på snälla fröken, busigaste kompisen och xx som bara slåss.
    Sett från dina bloggfoton så är jag säker på att du tar lika bra bilder själv på barnen. Barn ”in action” är så mycket roligare att se på än porträttbilder.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

