Hem > Mammaliv, Mitt liv som student > Ordning och reda, blogga på öhhh?… Måndag???

Ordning och reda, blogga på öhhh?… Måndag???

Förlåt för att jag varit en usel bloggerska på sistone. I´m going through changes. Jag märker att jag sakta men mycket säkert är på väg att lägga om min livsstil. Det är otroligt spännande och samtidigt mycket hisnande. Ni som hängt med vet att jag nu äntligen bestämt mig för att ta tag i min övervikt.

Det handlar inte om en snabbdiet där jag ska bränna 10 kg för att få en snygg kropp till sommaren. Nope. Det handlar om att hitta tillbaka till ett friskt och hälsosamt liv. Ett liv där rörelse och motion är en självklarhet. Ett liv där jag kan äta precis vad jag vill bara jag gör det med måtta. År 2010 är mitt år. Bara mitt. Jag satsar allt och vet att jag kommer att dra hem storvinsten. Men för att lyckas krävs det att jag prioriterar rätt.

Under helgen som gått har jag funderat och kommit fram till att jag lägger ner en av de tre kurser jag läser. Det funkar helt enkelt inte. Jag har ingen lust att välja bort socialt umgänge, tågbanebyggande med Toddo, långpromenader med älsklingen eller bloggen. I slutänden kommer jag säker lägga ner alla kurser, men jag testar ett tag till. Lovi blir större för varje dag som går och våren närmar sig med stormsteg trots att det kanske känns avlägset. Känner jag mig själv rätt kommer jag föredra att hänga i en park på en filt med Lovi i vår. Inte sitta framför datorn och plugga. När jag sitter framför datorn vill jag blogga.

Så. Här har ni mig!

  1. 2010/02/08 kl. 15:43

    Härligt att du är tillbaka. Förstår dock att man behöver tid utan dator ibland, känner det mer å mer själv.

    Jag tycker du verkar ha så sunda tankar kring viktnedgången, önskar dej ALLT lycka till. Jag hejjar på dej. Skitsnygg är du i vartfall du lyckas eller inte. Bara så du vet. När jag såg dej där i rulltrappan i skrapan blev jag lite tagen faktiskt. Så Jävla Snygg Är Du. OCH lika trevlig.

    Vilka kurser är det nu du fortsätter med?

  2. 2010/02/08 kl. 20:42

    Härligt att höra att du är så klok! Och jag tror du är inne på ett väldigt viktigt spår; vikt och hälsa avgörs inte på snabbdieter och genvägar utan hållbara lösningar får man av att hitta lösningar som man kan hålla resten av livet. Lösningar som är bättre, konstruktivare och som faktiskt tillåter en att leva också! Det är bättre att träna 1-2 gånger i veckan resten av livet än att träna fem gånger i veckan i en månad för att sen ge upp alltihopa!

  3. 2010/02/08 kl. 21:35

    Nina!
    Tack för dina fantastiska ord. Jag blir rörd och jätteglad. Har aldrig hört någon säga att jag är snygg. 😉 *lever på detta länge* GullNina!

    Nelin: Det är precis så jag resonerar. Dieter har aldrig varit något för mig. Jag har testat viktväktarna men blev galen på deras poängsystem. Nu gör jag viktnedgång a´la Apan och det funkar bra.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

