Hem > Tankar och Åsikter > Unite for women – Stoppa mödradödligheten

Unite for women – Stoppa mödradödligheten

Tack Johannes för att du gjorde mig uppmärksam på detta. Den 8 mars kan alla vi med barnvagn göra en insats för kvinnor runt om i världen. Detta genom att delta i en barnvagnsmarsch från Kungsan till Rosenbad. Jag kommer att delta.

Du som fått barn i Sverige har fått mödravård. Du har kunnat skaffa barn när du vill, rätten till abort är med i lagen. Din barnvagn kan ses som en symbol för dessa rättigheter.

Utomlands är det här inga självklarheter. Osäkra aborter och obefintlig mödravård gör att en kvinna någonstans i världen dör varje minut.

Den svenska regeringen måste göra mer. Kom till hörnet Hamngatan/Kungsträdgårdsgatan i Kungsträdgården i Stockholm den 8 mars 2010 klockan 12.00!

Unite for Women

Kategorier:Tankar och Åsikter
  1. 2010/02/11 kl. 20:52

    Ärligt talat satte jag i halsen när jag läste Anna Laestadius Larssons inlägg om sin abort och tänkte att vafan är jag med och puffar för detta för? Det vi slåss för här är väl inte privilegierade kvinnors rätt till ”lyxaborter” utan alla kvinnors rätt till abort utan att risk för att ytterligare liv spills. Men frågan är större än så och hennes text är en delvis annan diskussion. men had någon frågat mig hade jag aldrig släppt upp den typen av text i det sammanhanget.

  2. Linda
    2010/02/12 kl. 10:07

    Hurra Anna! Fortsätt puffa för detta! Det är en mycket god, seriös och ambitiös vän till mig som är kampanjgeneral. Det kommer att bli bra! Jag ska dit!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

