Hem > Okategoriserade > Är det omanligt att sjunga???

Är det omanligt att sjunga???

Johannes har skrivit ett charmigt inlägg där det inte går att ta miste på hans passion för sång.

Jag hade hittat en webbsida med länkar till en närmast obscen mängd gratisnoter, och jag hade sett ut en körfavorit som jag under en längre tid suktat efter att få sjunga.

Vilken härligt målande beskrivning av känslor. Me like. I slutet texten avslutar Johannes med ”Omanligt förvisso, men det kan jag leva med.” Nu kommer vi då till den stora frågan. Är det omanligt att sjunga? Vad tycker ni? Jag tycker det är extremt manligt att sjunga. Herrejisses. Jag lyssnar  på fler manliga artister än jag lyssnar på kvinnliga. Den övervägande parten av stjärnor jag varit förälskad i är män. Men undantag för Brigitte Bardot och kanske Marilyn Monroe.

När jag var liten var jag kär i Kapten Von Trapp. Hur het är inte han när han släpper visselpipan och sjunger tillsammans med sina ungar som alla är klädda i gamla gardiner? Jag svimmar. He´s hot, hot, hot. Jag var kär i honom och i hans son Friedrich.

Kategorier:Okategoriserade Taggar:
  1. 2010/02/17 kl. 10:44

    Hehehehe. Som av en händelse skall vi sjunga en av sångerna ur Sound of Music, och eftersom jag är körens ende tenor så skall jag sjunga just von Trapp :-).

  2. 2010/02/17 kl. 10:45

    Men gud så underbart! Vilken av sångerna?

  3. 2010/02/17 kl. 11:12

    The Sound of Music förståss! Andra omgången om du förstår vad jag menar…

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

