Hem > Okategoriserade > Blogg eller wordpress???

Blogg eller wordpress???

En fråga till er som bloggar, är ni nöjda med er bloggportal? Jag har nu bloggat på wordpress, blogspot och blogg. Alla tre portalerna har sina för och nackdelar. Vilka för och nackdelar tycker ni era portaler har? Jag funderar på att byta tillbaka till blogg.

Kategorier:Okategoriserade Taggar:
  1. 2010/04/04 kl. 21:48

    WordPress på egen server är det bästa jag provat. Blogspot är väl OK, men opersonligt. WordPress MU suger. Din wordpress-variant har jag inte provat men det jag har nu är jag nöjd med.

  2. 2010/04/05 kl. 5:53

    Vad är fördelarna att blogga på egen server? WordPress MU?

  3. 2010/04/05 kl. 7:24

    Fördelarna är:
    1) Man bestämmer själv och har fetkoll på all kod och alla stylesheets.
    2) Egen domän.

    MU är en lightvariant av WordPress som Loopia körde tidigare och som alltombarn.se kör nu.

  4. 2010/04/05 kl. 7:26

    Lite sugen är jag ju. 🙂

  5. 2010/04/05 kl. 9:27

    Jag ska inom kort byta till en .se adress. Men jag är lite nervis för jag fattar inte riktigt hur man gör….? Har bara fast blogg.se så kan inte uttala mig.

  6. 2010/04/05 kl. 9:46

    Vi kanske kan slå våra kloka huvuden ihop 🙂

  7. caroline
    2010/04/05 kl. 15:03

    Blogg.se tycker jag fungerar dåligt på mobilen..

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

