Hem > Resor > Turkiet???

Turkiet???

Är det någon av alla mina kloka läsare som har något att säga om detta land? Jag har aldrig varit där. Just nu sonderar vi ”sista-minuten-terrängen” och det finns många resor till just Turkiet. Tanken är att La Familia ska spendera 2 sköna veckor i ett lagom varmt land. Vid en pool på ett all-inclusive hotel. Detta inom snar framtid. Fördelen med Turkiet är att det bara är drygt 4 timmars flygresa.

När Toddo var 5 månader flög vi till Dominikanska Republiken och när han var 15 månader for vi till Brasilien. Nu när det är två barn i familjen känns det lite magstarkt att göra en långresa. Vi vill bara ha ett skönt miljöombyte i väntan väntan på sommaren.

Staden Alanya. Det ser inte helt tokigt ut om du frågar mig.

Kategorier:Resor Taggar:
  1. 2010/04/13 kl. 11:38

    Min och sambons allra första resa tillsammans (när vi bara hade varit ihop i 3 månader!!!) var en sista minuten till Turkiet. Vi hamnade på ett jättefint 4-stjärnigt hotell i Alanya.

    Det är ju inte direkt det finaste stället vi har varit på. Men det var okej. Vi var där i maj och då var det kallt i havet (badkruka som jag är så badade jag inte i havet utan bara i poolen) men det var varmt i luften.

    Det trevligaste vi gjorde på resan var turkisk bad (Hamam) och så fanns det en hel del marknader i staden.

    Jag kan säga att min storasyster ÄLSKAR turkiet och har varit där 7-8 gånger… men själv så föredrar jag Grekland och Italien.

  2. 2010/04/13 kl. 18:30

    Vi var i Alanya juni 2009 våran lilla familj. Har tre blogginlägg därifrån. Läs dom i ordning!=))

    All inclusive är helt klart det bästa som finns då man har barn. Å att resa med ett annat par är nog mycket roligare än att åka själv! =)

    http://mammakarlsson.blogg.se/2009/june/alanya-bon-apart-12-19-juni.html

    http://mammakarlsson.blogg.se/2009/june/alanya-bon-apart-12-19-juni-del-2.html

    http://mammakarlsson.blogg.se/2009/june/alanya-bon-apart-12-19-juni-del-3.html

  3. 2010/04/13 kl. 18:32

    Aha, ni tänkte åka själv.. ja men de blir nog skoj ändå.. det är en upplevelse att åka med barn, haha.. De jobbiga med just alanya är att de efter flyget är en lååååång bussresa tills man e framme.. Men ja gillar turkiet, har nog vart där 3 ggr eller nå.

  4. Alfva
    2010/04/13 kl. 19:35

    Smaken är som baken. Jag har varit i Turkiet två gånger, kan tyvärr inte se mig åka tillbaka om jag inte åker just all-inclusive.
    För mig är det viktigt att få vara ifred på semestern, tyvärr fick jag inte det i varken Alanya eller Marmaris.

    Men om man bortser från det. Vacker natur, lite tråkig mat kanske. Nackdelen med Alanya är väl att det är lite lång transfer från flygplatsen (drygt 2 timmar med buss har jag för mig) och att det kan gå rätt så höga vågor på stranden.

    Men absolut, är ni inte ute efter något speciellt, kan nöja er med ett stort poolområde och bara njuta av värmen, då är nog inte Turkiet helt fel!

  5. jenny
    2010/04/13 kl. 20:12

    Har varit i Analaya för lääänge sedan. Håller med om tråkig mat och har för mig att det var rätt klippigt? Men är man på all inclusive så är det säkert god mat ändå och barnvagnsanpassat. Mycket tyskar var det på den tiden också.😉

  6. 2010/04/16 kl. 17:33

    jAG VAR I tURKIET FÖR NÅGOT ÅRSEDAN Å NÄÄ, JAG VAR INTE IMPONERAD. mEN FÖR SOL BAD Å VÄRME VAR DET OK.

    (Fan, capslock. Sorry)

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

