Hem > Allmänt, Resor > Aska är bra för växtligheten!

Aska är bra för växtligheten!

 
Jippie! Jag fick min teori bekräftad. Sedan en timma tillbaka har man på svts hemsida kunnat ställa frågor om vulkanutbrottets konsekvenser till de två experterna Kevin Noone, professor i kemisk meteorologi och Tom Bellander epidemiolog Institutet för miljömedicin.

Vulkaner är något som fashinerat mig sedan barnsben. Så även landet Island som alltid varit mitt favoritresmål. Vulkanutbrottet till ära bjuder jag på ännu en bild från min Islandsvistelse.

Med en ansiktsmask av kisel och lite geggamoja blev jag som en ny människa. Jag och min isländske vän Brynjar badar i Blue Lagoon.

Det ångar & ryker överallt. I vattnet var det runt 40 grader och i luften 6 grader.

Om du någon gång besöker Island så åk till Blå Lagunen. Det är mumma för själen och huden.

Kategorier:Allmänt, Resor Taggar:
  1. 2010/04/16 kl. 21:38

    Åh vad härligt det ser ut! Jag ska ta mig dit någon dag.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

