Hem > Okategoriserade > Hur får jag storleken på texten att bli större???

Hur får jag storleken på texten att bli större???

Jag gillar verkligen min nya bloggdesign. Det är ett färdigt tema som heter Digg 3 Column. Jag har med andra ord inte gjort så mycket mer än klickat i en ruta. Jag gillar den men är inte helt tillfredställd då det finns två saker jag stör mig på:

1. Texten är mycket liten. Inte ska Studentskan behöva införskaffa nya brillor för att kunna läsa min blogg.
2. Bilder som hör till gamla inlägg syns inte.

Finns det något där ute i cybervärlden som skulle kunna hjälpa mig att få bukt med dessa två störningsmoment?

Kategorier:Okategoriserade Taggar:
  1. 2010/04/18 kl. 19:57

    För att ändra storleken på texten måste du redigera en fil som heter ”style.css”, och det kan du troligtvis göra på samma ställe som du byter tema. Det bör finnas en knapp som det står Edit eller Redigera på. I den filen finns alla inställningar för hur sidan skall presenteras, men jag kan inte säga mer utan att ha sett den.

    CSS är inte lätt, och det finns flera sätt att sätta storleken på texten. Det kan också vara så att om du ändrar på ett ställe så kan det fucka upp saker på ett annat. Du känner säkert ngn som kan css bättre än jag, du som bor i sthlm och allt 😉 Lycka till!

  2. 2010/04/18 kl. 21:24

    Om du vågar ge mig lösen så kan jag fixa det gums.

  1. 2015/05/13 kl. 5:54

Kommentera

