Hem > Gå ner i vikt > Med vinden i håret och guppande bröst…

Med vinden i håret och guppande bröst…

Jag var hästtokig när jag var liten. Detta i kombination med en superallergisk mamma var ett psykande intresse. Se men inte röra. Det närmsta jag kom en häst var i pappersform. Jag plöjde igenom tidningar som ”Min häst” och läste hästböcker. Böcker som oftast handlade om att en häst blev skadad och skulle avlivas. Precis innan veterinären skulle sätta in dödsstöten kom en liten hästtjej och hennes stenrika pappa inspringades. Pappa köpte loss hästen och det var ju en jädrans tur eftersom det visade sig att hästen bara trampat snett. Eller något i den stilen.

Hästintresset levde dock vidare och när jag sedan flyttade hemifrån började jag på ridskola. Ridskola i kombination studier och dålig inkomst fungerade inte så bra. Ridsport är ett dyrt intresse. Jag red islandshäst när jag  var på Island och en dröm jag har är att galoppera i ett galet oväder på de mongoliska slätterna. Men innan dess måste jag öva. Lära mig. Skritta, trava och galoppera.

Tanken var att vi skulle åka på solsemster imorgon. Tack vare vulkanutbrottet verkar det som att vi blir kvar hemma. Vi kanske kan åka nästa helg. Om vi inte åker har jag dock en rolig aktivitet framför mig. Jag har bokat en privatlektion på en ridskola nästa söndag. Det ska bli så häftigt att få rida. Det var många år sedan sist.

Kategorier:Gå ner i vikt Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

