Hem > Okategoriserade > I like it when it´s much

I like it when it´s much

Bombastiskt, prunkande, pompöst, överdådigt… Varför ta en, när man kan ta två, tre eller fyra. Varför inte tio eller kanske hundra. Ordet måtta används inte särskilt ofta i mitt vokabulär. Måtta är ju trist. Nej, ska det vara så ska det vara. Jag tycker om när saker och ting är mycket. Gärna för mycket. Det spelar ingen roll om det rör sig om bling-bling eller mängd vindruvor. Ska det vara, så ska det vara.

Just vinduvor är ett bra exempel på när jag ska överdimensionera. Istället för att ta en fin klase när jag står bland frukterna envisas jag med att proppa påsen full. Ofta slutar det med att en tredjedel av vindruvorna blir dåliga och måste kastas. Ett annat exempel är när det kommer till uteplatsen. Varför ha en pelargon när man kan ha åtta? Varför ha en klematis när man kan ha fyra? Varför inte köpa femtio petunior när man kan göra det? Ska det vara så ska det vara.

Brukar du falla för hämningslösa begär där det inte finns någon måtta?

Kategorier:Okategoriserade Taggar:
  1. 2010/06/04 kl. 11:22

    Oh yes. Lagom är tråkigt. Men jag blir ändå avundsjuk på de som lyckas med lagom.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

