Hem > Allmänt > Mommos nellbull = Mormors kanelbullar

Mommos nellbull = Mormors kanelbullar


Gårdagens bullbak var lyckat. Köket såg ut som en jordbävning, storebror frossade i pärlsocker, mandelmassa och smör/socker/kanelfyllning. Han var i gott sällskap, jag frossade på hyfsat bra jag med. När bullarna äntligen var färdiga kunde jag inte hejda mig utan mumsade i mig fyra stycken. De var himla goda och jag har äntligen lärt mig mammas ”knyta-kanelbulle-knep”. Hitills idag har jag ätit fyra kanelbullar. Att äta kanelbullar är lite utav min specialité.

Kategorier:Allmänt Taggar:
  1. 2010/06/12 kl. 10:43

    Nybakta kanelbullar är sjukligt gott ju. Särskilt med ett glas kall mjölk. Dricker inte mjölk annars men just till bullar och pannkakor. Mums! Skulle också vilja kunna baka kanelbullar men jag tycker att det är så himla tråkigt…

    kram

    • 2010/06/14 kl. 10:38

      Tråkigt att baka, gott att äta.🙂

  2. 2010/06/17 kl. 20:00

    ser gott ut😀

  3. 2013/02/06 kl. 18:33

    Do you have a spam problem on this site;
    I also am a blogger, and I was wanting to know your situation;
    many of us have created some nice methods and we are looking to trade strategies
    with others, be sure to shoot me an e-mail if interested.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

