Hem > Gå ner i vikt > Sockersöta sockerdjävulen sitter på min ena axel och viskar…

Sockersöta sockerdjävulen sitter på min ena axel och viskar…

”Kanelbulle. Mmmmm. Tag en, tag två, ät upp allihopa. Baka mer.”

Ärligt talat så har jag trillat dit igen. Jag som alltid gått runt och trott att jag inte äter godis. Nu har jag sett sanningen i vitögat och plötsligt börjar det klarna att jag är en riktig sockerråtta. Jag anar ett mönster.

1. Jag bestämmer mig för att sluta äta socker.
2. Jag har ett uppehåll.
3. Jag tror att jag är kvitt mitt sockerbegär.
4. Jag äter något litet och osyldigt som ett ballerinakex.
5. Jag får craving efter fler ballerinakex.
6. Jag festar loss lite närsom.
7. Jag finner inga gränser.
8. Jag frossar.
9. Jag inser att jag återigen fastnat i sockerfällan.
10. Jag bestämmer mig för att sluta med socker.

Från och med nu är det nolltolerans. Även om det är svårt att motså den där sammetslena rösten. ”Kanelbulle. Mmmmmm.”

  1. 2010/06/14 kl. 11:39

    Jag är precis lika dan. I helgen åt ja en Godis hos mamma, nått som liknade Lion, men var nån Euroshopperkopia. Åt en bit, men hela kroppen skrek efter MER, MER, MER!!! Tur jag var borta å var tvungen att beärska mig. Hade jag vart hemma hade jag nog ätit upp allt.

    Sen i lördags åt jag en svinajävlagod kaka hos svärmor med nån kakaktig botten, sen blockchoklad i mitten å maräng på toppen. Sååå god. Tog receptet. Hade tänkt baka den idag, men vågar inte. Den är föööör god!

    Avstå från socker helt kommer jag nog aldirg göra, inte for ever. Det är för gott. Jag har mina perioder då jag håller upp. Jag försöker lära mig att kontrollera hjärnan så att det är JAG som bestämmer då jag ska äta å inte. Dagarna då kroppen skriker efter socker står jag emot, men andra dagar som är bättre då kan ja äta nått för att de är gott å för att JAG vill äta det, inte för att kroppen vill ha sockret.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

