Hem > Allmänt > Steka strömming

Steka strömming

Jag gillar att steka strömming. Stekt strömming med potatismos och skirat smör. En fröjd för smaklökarna. Tillagningen sker i etapper och är en procedur som kräver tålamod om det ska bli perfekt rensat, panerat och stekt. Hemligheten är att steka i rikligt med smör, samt att salta/peppra ordentligt på fisken, i ägget och i paneringen. Rensa, fyll (jag fyller med finhackad bladpersilja), vänd i mjöl, vänd i ägg, vänd i ströbröd, stek och servera med hemmagjort potatismos.

Kategorier:Allmänt Taggar:
  1. 2010/06/15 kl. 21:05

    åh det där ser underbart gott ut! Vad smart du är som använder plasthandskar när du panerar, senast jag panerade fisk så vart det lite små kladdigt så den idén snor jag direkt!! =D

    • 2010/06/17 kl. 0:01

      Plasthandskar is the shit! Det var underbart gott och smarrigt!

  2. 2010/06/15 kl. 22:28

    Men åh nu blev jag hundrig. Det där såg ju hur smarrigt ut som helst. Älskar när det är ordentligt med panering.

  1. 2010/11/09 kl. 12:30

Kommentera

