Hem > Okategoriserade > Lägga ut barnbilder på nätet

Lägga ut barnbilder på nätet

Jag fotade några utav grannbarnen på gården häromdagen. Jag sitter ju i sandlådan dagar i ända och det blir många fina ögonblicksbilder där. Bilder som jag sedan tänkt ge till deras föräldrar. Efter en stunds plåtande kom jag på att jag kanske skulle be om tillåtelse att fota först. Jag måste passa på och säga att vi är goda grannar och bor i samma trapp. När jag träffade mamman idag sa jag att fotade barnen i sandlådan och bad om ursäkt för att jag inte frågat dem om lov först.

– Ingen fara, bara du inte lägger ut dem på nätet, säger hon med en smula oro i rösten.
– Självklart inte. Jag skulle ALDRIG lägga ut dem på nätet, svarar jag.

Det är sant. Jag skulle aldrig lägga ut en bild av någons barn på nätet och om jag nödvändigtvis kände ett behov att göra det skulle jag självklart fråga föräldrarna om det var okej. Själv är jag väldigt restriktiv med att posta bilder på mina barn. Jag har gjort det men gör det inte längre. Av integritetsskäl för mina barn.  Jag har även varit restriktiv med att posta bilder på mig själv. Men nu efter noggrant övervägande gör jag det. Jag resonerar som så att många av er som läser är människor som jag känner. Jag står för mina ord och har inga problem med att bli igenkänd offentligt även om det betyder att mitt barns dagisfröken eller snabbköpskassörskan runt knuten skulle ha tillgång till det jag skriver.  Jag har även postat förändringsbilder på min kropp. Jag står för det också. Kroppen tillhör mig, det är jag och precis så jag ser ut. Den blir mindre och mindre för varje bild och detta visar jag upp i syfte att inspirera någon annan tjockis där ute. Det är inte omöjligt att gå ner i vikt. Kan jag kan du.

Vad tycker du om att lägga ut barnbilder på nätet? Vad tycker du om att lägga ut bilder på sig själv eller förändringsbilder? Finns det för och nackdelar? Spontant föredrar jag att läsa bloggar där personen i fråga har bilder på sig själv. Det känns mer personligt och trovärdigt.

Kategorier:Okategoriserade Taggar:
  1. LADY DAHMER
    2010/06/17 kl. 10:02

    Jag vill ha bilder i bloggarna. Det blir som du säger mer personligt. Mer äkta. Intressantare. Man vill ju komma nära, lära känna. (oftast)

    sv. ni får hemskt gärna våldsgästa!

  2. 2010/06/17 kl. 22:08

    Intressant inlägg. Verkar vara mycket olika syn på detta.

    Håller med och jag har ju bilder själv. Men jag är också restriktiv med vad jag lägger ut, både vad gäller sonen, resten av familjen och andra – barn som vuxna.

    Och du är så fin så, kära du. Men det var du ju innan också!

  3. 2010/06/18 kl. 8:55

    Jag lägger ut bilder på mig och ungarna men efter ett tag brukar jag lösenordsskydda dem. Har iofs inte gjort det på ett tag så det kanske är dags. 🙂

  4. 2010/06/22 kl. 22:29

    Jag vill inte att andra lägger ut bilder på mina barn, varken på blogg eller fb. Och det vet mina vänner och familj om. Men jag lägger ut bilder på barnen i min blogg, men då är det jag som väljer att lägga ut dem. Något jag måste lära mig är att vattenstämpla bilderna så att ingen tar dem.

    Och jag är likadan när det gäller andras barn, då frågar jag om lov först.

  5. 2013/12/12 kl. 16:00

    It’s a real nice along with helpful little bit of information. I am satisfied that you just shared this particular useful information with us. Please keep us informed like this. Thanks with regard to sharing.

  6. 2013/12/14 kl. 11:58

    I’ve learned new things from the blog post. Also a thing to I have noticed is that typically, FSBO sellers will certainly reject people. Remember, they can prefer to not ever use your solutions. But if you actually maintain a comfortable, professional connection, offering assistance and keeping contact for around four to five weeks, you will usually be capable to win a business interview. From there, a house listing follows. Thanks a lot

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

