Hem > Gå ner i vikt > Stockholm Triathlon 2010

Stockholm Triathlon 2010

Den 29 augusti är det dags för Stockholm Triathlon. Jag måste ha blivit spritt språngande galen, men jag funderar på att anmäla mig. Det finns en tävlingsgrupp som heter ”sprint”. Där tävlar man i en distans som jag rimligtvis borde klara. De tre diciplinerna är 750 meter simning, 20 km cykling och 5 km löpning. Lätt som en plätt? Kanske inte, men det borde ju vara genomförbart.

Som gammal konstsimmerska med mycker vattenvana och simsätt behärskar jag simningen. Löpningen klarar jag av och cykla vet jag att jag kan. Jag gillar alla tre dicipliner och tycker det vore underbart att kombinera dem. Vilket roligt mål att träna inför. Frågan är bara om jag kommer klara springa tjejmilen veckan därpå. Hmmmm…

Är du sugen på att delta?

Kategorier:Gå ner i vikt Taggar:
  1. 2010/06/20 kl. 15:55

    Hade de vart i Luleå hade jag lätt kunnat delta!=)

  2. 2010/06/20 kl. 19:09

    jag vill bara förvarna om att jag är superförkyld (har varit ett par dagar) och om det inte är försvunnet imorgon så får vi ställa in *buhu gråter*

    jävla bajs liksom. typiskt också. När man är gravid så vill snuvan liksom haka sig fast.

  3. 2010/06/20 kl. 20:31

    nu när solen gått ner och jag fick nässpray så mår jag faktiskt bättre — men jag vet ju också att immunförsvaret är lite trögare när man är gravid. får se om jag mår normalt i möra

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

