Hem > Resor > Morgonångest

Morgonångest

Latmask. Sjusovare. Arbetsskygg.

Som småbarnsmamma är det ett privilegium att kunna sova ut. Ta sovmorgon som det heter i folkmun. Här, på svärföräldrarnas domäner upplever jag att dessa sovmornar mottages av förakt.

Hela min familj sover och jag får en ångestattack när jag hör svärisarna utanför vårt hus. Jag vet att de har varit uppe i okristlig tid. De har ätit frukost och är nu mitt uppe i dagens bestyr. Jag vet att de kastar blickar mot vår stuga och tycker att vi är lata, sega ock konstiga som ligger i sängen trots att klockan passerat halv nio.

Kategorier:Resor Taggar:
  1. Annelie
    2010/06/24 kl. 9:00

    Haha jag kan se allt framför mej.. Som dom står o flåsar på glaset till stugan… Hoppas ni får det mysigt nu.. Saknar er o får jag tråkigt kanske jag kommer ut🙂.. R har tankat båten till mej..

  2. 2010/06/24 kl. 12:49

    Hej,
    jag jobbar som reporter på tidningen Må Bra och skriver just nu en artikel om viktminskning. Till det behöver jag några personer som vill berätta om någon liten justering i vardagen som har gjort att de gått ner i vikt. Artikeln är uppbyggd som en enkät med kort text och en liten bild.

    Skulle du vara intresserad av att vara med? Jag tycker att din blogg är inspirerande, och det tycker säkert våra läsare också!
    Hör av dig till mig på mbvik3@mabra.aller.se eller 08-679 47 46.
    Hälsningar Elsa Larsson

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

