Hem > Okategoriserade > Tack du modiga och fantastiska kvinna!

Tack du modiga och fantastiska kvinna!

Mitt senaste klänningsinköp har kommit att bli en följetong. Jag hade funderingar om vilka tillfällen jag skulle ha den på mig. Premiärern blev igår. En kvällspromenad på Södermalm, hand i hand med mannen jag älskar och med båda våra barn i vagnen.

En kvinna i 35-års åldern kom fram till mig utanför Skrapan på Götgatan:
”Hej, förlåt. Jag måste bara säga, vilken FANTASTISK KLÄNNING. Du är så vacker i den och den passar dig jättebra. Otroligt fin. Jag var bara tvungen att säga det.”

Jag svarade först med ett lamt ”tack”. Sedan insåg jag vilken underbar komplimang jag precis fått och ropade efter henne: ”Tack så jättejättemycket. Vad modigt av dig att komma fram så. Jag blev verkligen glad. Tack.”Det är verkligen en boost för sjävkänslan att få komplimanger. Att ge komplimanger sitter det som en reflex för min del. Ser jag något jag tycker är vackert kommer orden av sig själva. Det är som om jag registerar det automatiskt och bekräftar det genom att säga det. ”Snygga tröja, fin frisyr, vacker färg osv.” Mer komplimanger till folket. Jag lär ju knappast vara den enda som blir glad. Brukar du ge komplimanger?

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/07/03 kl. 20:20

    Ja jag är rätt bra på att ge komplimanger faktiskt. Tycker som du, om man tänker det varför inte säga det å göra någon annan glad. Mer komplimanger åt folket!
    När få VI se klänningen då?

  2. 2010/07/03 kl. 20:49

    Jag vill också se den fantastiska klänningen =)

  3. 2010/07/03 kl. 21:19

    Igår senast faktiskt. En kvinna hade en jättefin turkos blus på sig som jag komplimenterade henne för (Det heter så va?)

  4. 2010/07/31 kl. 23:25

    Absolut! Mer komplimanger åt folket 😀

  1. 2010/07/30 kl. 23:03

Kommentera

