Hem > Mammaliv > Demons out

Demons out

Jag är jag. Jag är en kvinna i mina bästa år. Jag  har ett brinnande intresse för fjärran stränder och länder. Jag dyker, jag älskar utmaningar, jag är kreativ, jag har drömmar, jag är en sucker för dyra stiliga klänningar och tapeter osv. Jag är precis som alla andra. En i mängden. Jag har överflödiga kilon jag ska bli av med och jag pluggar till lärare. Jag är mamma till en blivande treåring och till en snart 8 månaders bebis. Jag är förnärvarande totalt befriad från tålamod och det är ungefär här det börjar bli jobbigt.

Pass opp. Bloggen kanske är på väg att förvandlas till en läskig mammabikt där jag är monstret som triggas igång. Monstret som inte kan behärska sig. Monstret som tidigare varit världens bästa mamma med pedagogiskt tänkande/handlande och mängder av tålamod. Who are you? And what have you done with my sence? Demons out! Jag vill inte skälla, ändå gör jag det. Dumma, dumma mig. Dumma mamma” är för den delen en tvåordsmening som den lilla treåringen brukar flitigt nuförtiden. Tips på hur man hanterar sina barnsliga aggressioner när en 15 kilosklump, drygt 100 cm lång mopsar upp sig? Räkna till 10? Låtsas som att det regnar?

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. 2010/07/07 kl. 22:44

    I trotsboken står det att man får bli arg, man behöver inte vara konsekvent, man måste sätta gränser för att hjälpa barnet att komma vidare. Så då tålamodet tryter är det nog meningen. Annars får man lirka, avleda eller köra tvärtom-språket!

    Du får inte sova i natt, du måste sitta uppe hela natten, då läser mamma böcker för dig hela natten.

    Nääää, usch, blääää.. Inte läsa hela natten!!!!! svarar Jakob å somnar sen. Tadaa! 😉

  2. 2010/07/07 kl. 23:44

    Haha, vad härligt att det finns en trotsbok. Den ska jag nosa upp. Tack för tipset. Skönt att man inte behöver vara konsekvent. Ibland är det nämligen sjukt svårt.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

