Hem > Okategoriserade > Farväl Göteborg

Farväl Göteborg

Min vän Caroline hade som förslag att vi skulle traska ihop till Göteborg. Med hjälp av stegräknaren skulle vi sporra varandra och få ihop våra 682 857 steg. Vi var en tapper skara som kämpande. Nelin tränade inför vårruset och såg promenaden som en sporre att komma igång med daglig motion. Lisa lockades av tanken och införskaffade sig en stegräknare. Annelie kände även hon att det skulle vara skönt att komma igång. Mycket hände längs vägen. Lisa blev gravid, mådde illa och bröt. Annelie blev förkyld och kom aldrig tillbaka. Caroline fick en ganglion på foten. Nelin stack till belgrad och knatde in massor av steg där. Jag åkte till Växjö på frossarweekend hos min mamma och tappade allt vad motivation heter. Kvar hemma i Stockholm låg stegräknaren på kylning.

Genom kyla, vinterstormar, snö och rusk lyckades Nelin komma till Göteborg efter 72 dagar. Caroline plockade hem silvret med 83 dagar och jag… Jag som aldrig lyckades bli vän med stegräknaren efter sveket hamnade på tredjeplats med okänt antal dagar.

Tack ni underbara tjejer som deltog och stöttade. Alla sagor har ett slut och nu stänger jag ner sidan om vår promenad till rikets baksida. Låt minnet över vistelsen till denna gudsförgätna håla vila i frid. Bra kämpat! Känn ingen sorg för oss Göteborg.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/07/07 kl. 13:41

    SV: Hej! Jag har tyvärr ingen aning om hur man designar till WordPress.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

