Hem > Okategoriserade > Tapeter till hall

Tapeter till hall

Jag tänkte att jag skulle börja blogga lite mer om tapetdjungeln. Den är stor, vild och ganska obotaniserad. Jag har alltid haft ett brinnande intresse för just tapeter och jag har faktiskt redan en kategori tillägnat detta underbara fenomen. När jag utbildade mig till målare fastande jag direkt för hantverket. Att tapetsera är en konst. Det kräver precision, noggrannhet, tålamod men framför allt kärlek. Sedan det begav sig och jag blev färdigutbildad har det hänt massvis på tapetmarknaden. Mönster och trender har självklart ändrats. Men även kvalitén på tapeter. Sedan non-woven tapeten trädde in på marknaden har tapetsering blivit en enkelt sysselsättning även för stackaren som har tummen mitt i hand.

För en dryg månad sedan släppte Sandbergs Tapeter en ny kollektion med namnet Charles. Om du tycker om vintage och dova färgskalor är detta en verklig hit. Jag fastnade direkt för det klassiska lejonmönstret. En småmönstrad tapet som passar på en liten yta till exempel i en hall. På bilden ser du tapeten Leopold 771-07.

Kategorier:Okategoriserade Taggar:
  1. 2010/07/08 kl. 17:47

    vänta lite… kan du tapetsera? *hoppfull*

  2. 2010/07/09 kl. 10:00

    Svar: Ja. Jag skulle kunna tapetsera i sömnen. 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

