Hem > Okategoriserade > Getingsommar

Getingsommar

Det är ovanligt mycket getingar här på landet i år. Senast igår undrade jag vad getingar är bra till. Gör dessa mordiska djur verkligen nytta? Fyller de någon funktion eller är de bara här för att jävlas lite?

Nu har jag precis fått svar på mina frågor tack vare en getingexpert på morgontv. Getingar gör stor nytta i naturen. De äter upp otäcka skadedjur och hindrar på så vis att rosor, äppelträd och päronträd blir förstörda. Getingar pollinerar och hjälper där med till att hjälpa våra växter att blomstra. Getingar har dålig syn men kompenserar detta med otroligt bra luktsinne. Undvik väldoftande deo, parfym och annat som kan få getingarna att uppfatta dig som en jätteblomma. Getingar är sensibla. De är rovdjur och känner av rädsla. Ta det lugnt, undvik att fäkta eftersom detta triggar dem att gå till attack.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/07/13 kl. 9:10

    Jag har hört och läst att det ska vara ovanligt mycket getingar i år. Men ärligt talat har jag inte sett en enda. Hoppas verkligen att jag slipper det också.

    • 2010/07/14 kl. 10:40

      Vi har hur mycket getingar som helst här. Det kryllar av dem. Lite jobbigt, men jag antar att det är en del av sommaren.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

