Hem > Okategoriserade > Ånger och grämelse

Ånger och grämelse

Önskar du ibland att du hade saker och ting ogjorda? Gjort är gjort. Man gör val här i livet och ibland väljer man fel. Det finns inte mycket jag ångrar här i livet men en sak jag ångrar är mina tatueringar.

På P1 just nu sänds programet ”förnuft och känsla”. Reporten intervjuar Robin som arbetar på ”East Street Tattoo”. Robin pratar om tänkvärda aspekter kring tatueringar. En tatuering sitter för alltid och är inte bara snygg nu. Ju mindre en tatuering står för dessto mindre har man att ångra. Texter är det absolut vanligaste att tatuera just nu, men texter har alltid ett budskap. Robin rekomenderar att man tatuerar tidlösa motiv. Välj något du tycker är snyggt nu och förevigt.

Robin som även lasrar tatueringar har märkt en stor skillnad mellan tjejer och killar. Tjejer bleker bort tatueringar i betydligt större utsträckning än vad killar gör. Oftast är det namnet på exet som tas bort. Ofta sitter detta namn på ett intimt ställe, lite undanskymt för omgivningen. Robins uppfattning är att tjejerna tar bort tatueringen efter påtryckningar från sin nya partner. När män tatuerar namnet på sin käresta görs det ofta på synliga ställen. Underarmar eller på bröstet.

Cirka 20 kunder i veckan kommer in för att bleka bort sin tatuering. Det är många tycker jag. Ibland funderar jag på att ta bort mina tatueringar. Samtidigt som de är en del av mig, känns de inte alls representativa för den jag är idag.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/07/16 kl. 16:13

    Jag har en tatuering på ryggen som representerar min närmaste familj och min barndom. Och så är den fin. När jag tatuerade mig så valde jag att göra det just på ett ställe där det går att täcka över om det behövs. Jag tänkte också på att den skull betyda något som känns hyfsat tidlöst och som alltid kan stå för något som är eller i alla fall har varit viktigt i livet. Vad har du för tatueringar?

  2. 2010/07/16 kl. 17:25

    Nu undrar jag ju vad du har för tatueringar?

  3. Jessica
    2010/07/24 kl. 12:48

    Jag gjorde en tatuering för 10 år sedan när jag var 25. Den känns verkligen, som du säger, som en del av mig. Jag vill absolut inte ta bort den! Som tur var är motivet ganska tidlöst (för mig iallafall) och det kanske spelar in.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

