Hem > Okategoriserade > När solen skiner, vill jag ha glassar…

När solen skiner, vill jag ha glassar…

… När stormen viner, vill jag ha glassar. I alla väder ju glassar passar. Whooooo, jag måste ha glass!!!

År 2000 blev jag årets säljare på hemglass. Det ni! Jag älskar glass och under tiden som hemglassare lade jag en fin grund till min övervikt. Lagom är bäst var inte mitt motto på den tiden.

Glass innehåller luft, när du ska köpa glass på paket är ett tips att köpa en sort som ”väger”. Då vet du att du inte bara betalar för luft. Kläm lite på paketet och känn om det sviktar. Ju mer svikt dessto mer luft.

Kategorier:Okategoriserade
  1. LADY DAHMER
    2010/07/20 kl. 7:40

    and thats why i köper ben å jerry. En liter av deras glass väger typ dubbelt så mycket som en liter av en annan glass. Dessutom så innehåller den riktiga råvaror (grädde, mjölk, ägg) istället för skit (skummjölkspulver, äggstärkelse, sojalecitin osv)

    är du hemma i stan nu? Jag fick för mig det. Du får komma över och se på underverket om du orkar innan vi drar mot delsboskogarna (vi drar inte innan helgen dock) …?

  2. 2010/07/20 kl. 8:21

    Jag är lika glass-tokig jag… Finns alltid en anledning till att äta glass…Jajamensan.. =)

    Jag hamnade på din sida efter att jag hamnade hos en annan bloggare, som jag hade fått tips om, läser sen en kommentar från dig att du OXÅ hade fått tips om den.. Så då följer jag ju den röda tråden.. som alltid.. Man är ju kvinna. =)

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

