Hem > Okategoriserade > Djävulsbröstet

Djävulsbröstet

Nervös. Upprymd. Medveten om att detta inte är det smartaste beslut jag fattat i mitt liv lovar jag mig själv att alltid vara stolt ändå.

Maggie är kär i mig. Hon håller mig i handen. Jag stirrar upp i furuklädda takpanelen. Väggarna i köket är smutsgula och matchar de bruna köksluckorna. Maggie säger att hon vill vara som mig. Jag skrattar och klappar henne på kinden: Var det då!

Det är en ovanlig eftermiddag efter en vanlig skoldag. Jag är fjorton år gammal och han är en nitton år, nybliven ägare till en tatueringsmaskin. I timmar har jag suttit och bläddrat igenom olika tattootidningar för att finna det rätta motivet. Plötsligt ser jag det! Ett svart och vagt motiv av en demon. Storleken är perfekt och detta motivet passar en häxa. Jag är stenbock och om någon undrar vad motivet föreställer kan jag alltid säga att det är en symbol för mitt stjärntecken.

Den dagen smyckades mitt ena bröst med en skitful tatuering. En hjärndöd handling som jag gärna hade haft ogjord. Anledningen till varför jag valde bröstet var att jag kunde dölja tatueringen under bh:kanten. Vad jag inte tänkte på då är att brösten förändras under årens gång. Formen har förändrats och storleken har ökat. Att slänga fram ett tatuerat bröst till mitt nyfödda barn på BB kändes konstigt. ”Välkommen ut lilla vän. Vad får det lov att vara? Bröst naturelle eller boob ala devil?

Jag ångrar min tatuering och undrar vad Maggie har för kärlek till sin. Hon gjorde nämligen en likadan. På halsen…

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/07/20 kl. 21:14

    Trist att du ångrar dej.
    Men härlig text!
    Dina barn kommer säkert tycka du är ascool. Det är inte alla som fått mjölk ur ett djävulsbröst.
    Var Maggies kärlek besvarad?

    • 2010/07/20 kl. 22:44

      Jag ångrar mig inte så fasligt mycket egentligen. Men hade gärna haft den ogjord. Nu är den en minnesmärke för en epok i mitt liv och smakförstärkare för ammande barn. 😉 Maggis kärlek var inte besvarad.

  2. 2010/11/03 kl. 23:01

    Hahaha åh vad du är helt underbar på att skriva!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

