Hem > Okategoriserade > Traumatiserad Apa

Traumatiserad Apa

Klockan är fyra på morgonen och jag vaknar av smärta. Sedan känner jag ett surr i mitt burr. En geting har satt gadden i heliga busken, genom ett par trosor. Hur fan gick det till??? Gärningsgetingen flög sedan in i mitt hår. Jag skakar febrilt på huvudet. Den får en smäll och faller ner på kudden. Jag mosar den med en träkloss.

Hur stor är chansen att man vaknar av ett getingstick? Dessa getingar driver mig till vansinne. Häromdagen blev Toddo stungen och nu var det min tur. Jag tror på karma och undviker att döda levande varelser i den mån det går. Varför starta krig mot de små liven? Det tar bara onödig energi såhär i sommarhettan. Ett litet vift med handen brukar räcka och insekterna försvinner. Efter morgonens brutala incident känns det som om jag startat krig mot dessa flygande mördarmaskiner.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/07/21 kl. 7:55

    Dumma, oförskämda geting!!
    Din krigsförklaring är nog ett karma som getingkollektivet dragit på sig.
    ”Den som sover syndar inte” sa alltid min farmor. Extra otäckt att bli attackerad då.

  2. 2010/07/21 kl. 9:34

    Vilket uppvaknande! De är verkligen ”på” i år. Tidigt! Noel blev stungen häromdagen och de cirkulerar runt en hela tiden. De verkar vara på proteinjakt tidigt i år.
    kram

    • 2010/07/21 kl. 10:30

      Usch ja! Getingar trivs i värme och enligt nyhetsrapporteringar nu i dagarna har det konstaterats att detta är en getingsommar.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

