Hem > Okategoriserade > Blir man knepig av gröna fingrar?

Blir man knepig av gröna fingrar?

Uteplatsen kräver mycket tid och kärlek. Mina två veckor på landet har fått konsekvenser. Jag ligger efter i putsandet. Ogräs och överblommade knoppar måste rensas bort.

Vår gård gjordes om förra året och första året kommer en trädgårdsmästare för att vattna gräsmattan och buskarna runt uteplatserna med en vattenspridare. En räddare i nöden för min rabatt eftersom även blommorna får vatten.

Idag utspelade sig följande scenario. Jag ligger på knäna och rensar bland petuniorna. Trädgårdstanten har vattnat alla uteplatser och har bara min kvar. Istället för att flytta över slangen till mig rullar hon ihop den. Jag tänker inte så mycket på det utan går till tvättstugan och hänger tvätt. När jag kommer ut från tvättstugan ser jag att trädgårdsmästaren packar ihop sina persedlar. Lugnt och sansat frågar jag:
”Vattnar du alla uteplatser?”
”Det är tanken”, svarar hon.
”Då kommer du alltså tillbaka och vattnar hos mig senare?”
”Du låg och rensade ogräs när det var din tur!”
”Jaha? Kommer du att vattna senare? Jag vill bara veta om jag behöver vattna eller inte.”
”Du låg och rensade ogräs när det var din tur sa jag ju!”

My Good! Är det jag som är dum i huvudet eller tycket ni också att den där kvinnan verkade vara lite knepig?

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/07/23 kl. 15:19

    Hehe, det verkar lite knepigt ja. En del människor går liksom inte att prata med. Jag fattar det inte, men så är det.

  2. 2010/07/23 kl. 19:23

    Okej, vilken mysko typ. En skulle ju kunna tänka sig att hon kommunicerar med dig och säger till ifall hon prompt måste skynda sig/vattna i en viss ordning eller något annat lika dumt. Men sån där attityd känns lite väl onödig!

    • 2010/07/23 kl. 22:51

      Jag vet! Visst var hon lite mysko? Alla är vi olika och jag skulle nog (om jag var hon) sagt: ”Hörrö, nu ska jag vattna din rabatt och gräsmatta, du får rensa efter eller bli utan vattning…” Men men…

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

