Hem > Okategoriserade > Därför bloggar jag om HBT

Därför bloggar jag om HBT

HBT är en förkortning för:
Homosexuell
Bisexuell
Transexuell  TRANSPERSONER (Tack Lisa)

Ni  kanske undrar varför jag skriver så mycket om HBT nuförtiden? Tja, svaret är enkelt det ligger i tiden. Pride har idag slagit upp portarna. Jag vill dra mitt strå till stacken att normalisera HBT. Det kanske låter dumt, det är inte så att jag idiotförklarar mina läsare på något sätt. Klart ni vet att det finns bögar, flator och transsexuella människor i vårt samhälle. Jag vill bara genom att upplysa er om sådant jag finner intressant från gayvärlden avdramatisera HBT. Till exempel som när jag skrev om att homoäktenskap äntligen blivit lagligt i Argentina. Det är en mänsklig rättighet att få älska en annan människa. Oavsett om det är kärlek mellan samma kön. Jag blir ledsen och förundrad när jag möter argument till varför det inte skulle vara okej.

Efter mitt inlägg om ”Sofo goes homo” tappade min blogg två prenumeranter. Jag kan inte låta bli att fundera på om det beror på att det tröttnat på bloggen eller om de ogillar mit tjat om HBT.

Kategorier:Okategoriserade Taggar:
  1. Lisa W
    2010/07/26 kl. 20:28

    Så himla trist jag känner mig, som första gången jag kommenterar kommer med gnäll. Nåja, here it comes: t:et i hbt står för transpersoner, och inte transexuella.

    En liten länk till bättre läsning än vad jag kan erbjuda: http://trollhare.wordpress.com/faq/hbtq/att-arbeta-med-transfragor-i-media/

    Himla trist om folk skulle sluta prenumerera pga att du skriver om hbt-frågor! Inte trist för dig alltså, utan för dem, att vara så himla inskränkta!

    • 2010/07/27 kl. 1:50

      Mmmmm jag vet. Men det kanske inte beror på HBT. Det kanske är min blogg överlag. Nåväl. Deras förlust. Tack för din uppmärksamhet.

  2. 2010/07/27 kl. 18:28

    När du skriver om HBT kanske du också får nya läsare. Och vem vet hur många HBT-läsare du redan har? Du har väl aldrig frågat vem som ligger med vem i den här bloggen antar jag 😉

    Kram
    Joanna (H i HBT)

    • 2010/07/27 kl. 18:57

      Så sant Joanna. Jag har hellre HBT-läsare än HBT-fobiker-läsare. Stor kram!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

