Hem > Okategoriserade > Vikten av att äta regelbundet

Vikten av att äta regelbundet

Förut kände jag varken hungers eller mättnadskänsla. Jag blev aldrig hungrig. När jag åt fanns det ingen botten i mig. Att äta som en häst känns som en underdrift i sammanhanget. Men så var jag ju också ätstörd.

Faktumet att bli hungrig var tredje timma känns så skönt. Jag har lärt mig kroppens signaler. Varje gång jag känner att det är dags för mat tittar jag på klockan och det stämmer alltid.

Nu ska jag och barnen luncha på tacobar sedan bär det av till Ingarö.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/07/27 kl. 12:25

    Känner igen det där med att varken känna hungers eller mättnadskänsla. När jag påbörjade min diet så sattes konstigt nog mina hungerskänslor igång. Vilket var toppen, berodde nog på att man skulle äta flera gånger på en dag.

    Tyvärr så börjar det om igen nu… känner ingen hungerskänsla och äter periodvis massor, för att sedan inte äta alls.

    Försöker för mina barns skull att få bukt på detta! Vill inte ge dem ätstörningar, precis som jag har.

    Tvingar mig själv att äta när det är middagsdags, och när jag jobbar med en som har haft anorexia så tvingar jag mig själv att äta, för att inte förstöra för den personens nya hälsosamma tänk om mat.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

