Hem > Mammaliv > Det lilla mammahelvetet

Det lilla mammahelvetet

Man kan välja att skjuta på saker eller så kan man välja att ta tag i saker och ting på en gång. Jag är den typiska ”skjuta på saker varianten” såvida det inte rör sig om något jag tycker är roligt. Då gör jag det på en gång. Nu har jag efter lite prat med BVC-tanten kommit fram till att Lovi kanske ska sova i egen säng, något jag skjutit på. Hon har varit farligt nära att krypa ner över kanten från vår säng. Dessutom ska jag sluta nattamma henne snart.

Bvc-tant: Räkna med att hon kommer bli arg. Nu är hon ju medveten om vad du gör.
Jag: Mmmm…
Bvc-tant: Hon kommer protestera.
Jag: Mmmm…
Bvc-tant: Det är inte synd om henne bara för att hon skriker och gråter, det är bara hennes sätt att visa ilska på.

Just nu visar Lovi mycket ilska från sin lilla spjälsäng. Även fast det inte är synd om henne, tycker jag synd om henne.

Kategorier:Mammaliv
  1. Annelie
    2010/07/29 kl. 21:40

    Hmmm BVC tant… Om du och J tycker det är ok att hon sover i eran säng varför inte njuta av det.. Vips så blir dom större och då vill dom inte längre.. Prinsessan var rädd när det åskade och blixtrade inatt men tror du hon ville sova med sin mamma.. Icke jag bönade och sa att hon skulle det men sa att det är för varmt.. Anna du är världens bästa mamma och ta dina egna beslut efter din magkänsla. Love you

  2. Annelie
    2010/07/29 kl. 21:42

    Ska lägga till att jag enligt BVC tant vant av mina barn att sova i egen säng tidigt som jag ångrar idag… Närhet är det mysigaste som finns…

  3. 2010/07/29 kl. 23:04

    Hej Annie!

    Tack för din kommentar. Först måste jag säga att min bvc-tant är världens bästa bvc-tant. Hon har inte pekat med stora handen utan snarare gett lite konkreta tips på hur jag skulle kunna omorganisera nattningskaosen som försiggår här hemma. 🙂

    Det skulle vara skönt med Lovi i egen säng för hon börjar ta för mycket plats i sängen. Usch jag är kluven. Nu siover hon i sin säng för första gången i sitt liv. Har sovit i snart 2 timmar men lär väl vakna vilken sekund som helst och då får hon sova bredvid mig.

  4. 2010/07/30 kl. 1:23

    Haha klart man tycker synd om dem när de visar sin ilska.. trots att det int är synd om dem.

    • 2010/07/30 kl. 17:33

      Jag vet, mammahjärtat ställs verkligen på prov. Men det gick. Hon somnade tillslut. Frågan är bara hur det går i kväll.

  5. Jannice Jarpe
    2010/07/31 kl. 7:45

    Min Lovis sov hos oss i vår säng länge..länge.. När hon blev 2 år, ville hon själv ha egen säng..en växa-säng.

    För min del, myser jag hellre med min unge i min säng, än att tvinga denne att sova själv..
    Jag menar.., hur många barn fortsätter att sova hos mamma när de blir äldre?!

    Nu har vi slagit ihop en 140 cm säng och en 160 cm säng (3 meter säng), och sover 2 vuxna och 2 barn i den. Funkar hur bra som helst, och vi njuter för fulla muggar!!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

