Hem > Okategoriserade > Skor stl 41 bortskänkes

Skor stl 41 bortskänkes

Skorna är sparsamt använda och i fint skick. Mina fötter lyckades växa en halv storlek under graviditeten. Skorna står och samlar damm, samt själ energi. Jag utövar feng shui på hög nivå och har bestämt mig för att göra mig av med prylar som inte används.

Skriv i mitt kommentarsfält vilket par du vill ha och varför du vill ha det. Länka sedan till mig i din blogg om valfritt ämne, förhoppningsvis gillar du min blogg eftersom du är inne och läser, då kan du ju alltid skriva det. På så vis hittar fler till min blogg och du får nya dojjor. Det enda du behöver stå för är portot såvida vi inte möts upp någonstans. Jag väljer ut en ny ägare till skorna om en vecka.

De röda skorna tingade.

Andra saker som skänks.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/07/30 kl. 16:53

    Haha..du har inte ställt till det alls. 🙂 Det gör jag så bra själv. Min hjärna drog bara igång efter ditt tänkvärda inlägg då jag inser att jag troligen (nu menar jag inte av just dig men troligen av många andra) uppfattas som en riktig Slösa och storspenderare. Vilket jag nog är i perioder. Dock aldrig på lånade pengar. Jag gillar ditt inlägg och håller med om att det ibland blir helt sjukt att folk (inkl jag) bara handlar och handlar. Särskilt de som handlar över sina tillgångar.
    Vad jag tror folk går igång på är att man ofta får försvara VAD man lägger sina surt sparade pengar på. Jag har tydligt märkt det i Odd Molly världen. Kanske för att plaggen så tydligt är Odd Molly och folk lätt kan se det. Jag skiter fullständigt i om folk tokshoppar Acne, Louis Vuitton, HM eller Gina Tricot så länge man trivs i det man köpt. Det känns lite trist att ofta i samband med en komplimang även få höra, lite missunnsamt ”har du bara OM hemma? Du måste ha världens lön etc.” Mycket handlar om ren och skär avundsjuka tror jag. Tveksamt om folk som sysslar med golf/teknik/fiske, you name it, får höra samma slags kommentarer? Det verkar sticka folk i ögonen. Men det är ju valfritt om man hellre lägger pengarna på ett klädesplagg än att man äter ute på restaurang en gång i veckan. Nåväl, jag ska avsluta min lilla novell här nu tror jag 😉

    Ha det bäst snyggo!

    kram

    • 2010/07/30 kl. 17:28

      Det glädjer mig att du tyckte om mitt inlägg. Jag syftade verkligen inte på dig eller någon annan jag känner när jag skrev det. Jag tänkte mest på mitt eget köpbeteende och hysterin kring konsumtion här i vårt samhälle. Alla människor har ju sin prioritetsordningnär det gäller inköp. Jag personligen lägger gärna mycket pengar på ett visst märke om jag känner att jag har de pengarna över. Men nu sparar jag till bröllop, resa, badrum och sommarhus. 😉

  2. Purvi
    2010/07/30 kl. 17:20

    Bra initiativ Anna! Vi har just slängt/skänkt bort en massa i samband med flytten. Det känns så skönt. Det är inte klokt vad man samlar på sig under åren – saker som man dessutom inte behöver. Jag har definitivt kommit fram till att sluta slösa. Såg förresten att jag har ett nyckelskåp härhemma som du kan få om du vill ha det. Jag har har köpt det i Indien och det är helt ok. Jag kan ta med det på torsdag om du vill ha det? Jag är ju en 41 och kan tänka mig de röda pjucken…då har jag iofs. ingen blogg som jag kan länka din blogg till. Kramis tjejen!

    • 2010/07/30 kl. 17:25

      Jag tar tacksamt emot nyckelskåpet. Har inte hittat något ännu. De röda pjukken är dina om du vill ha dem. Kram!

  3. 2010/07/30 kl. 19:56

    Sälj sakerna på tradera istället för att skänka bort dom, pengarna kan du sätta i din spargris! 😉

    • 2010/07/30 kl. 19:57

      Jag orkar inte sätta mig in i hur tradera fungerar. 🙂 Det verkar jättekrångligt.

  4. Soleil
    2010/07/30 kl. 23:22

    Jag har inte storlek 41, men måste ändå lämna en kommentar eftersom jag blir så himla glad när människor feng shuiar! Det är dessutom vackert att ge bort saker under denna process.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

