Hem > Okategoriserade > Tårarna rann och jag var lycklig

Tårarna rann och jag var lycklig

Ibland känns det som om jag genom ett vingslag förvandlas från en normalt tänkande Apa till en extremt känslosam Böla. Idag var ett sådant tillfälle. Vi stod och tittade på paraden en stund innan vi hoppade in och gick med. När ”Stolta föräldrar till HBT-barn” passerade började jag grina. Tårarna rann och jag kunde inte stoppa det. Jag satt på huk och höll Toddo i handen. Han satt i vagnen och vinkade glatt till alla som gick förbi i paraden. Jag kände en enorm glädje och lycka. En enorm tacksamhet över att mitt liv berikats med två fina barn. Mina älskade barn.

När jag såg dessa stolta föräldrar som bar plaket med texter som: Mamma till världens bästa Kalle, Stina är flata och jag älskar henne osv… När jag såg dessa fina föräldrar som älskar sina barn och som går i paraden för deras skull, då brast det. Tänk vilken lycka för Kalle, Stina och alla HBT-människor vars föräldrar var där. Tänk vilken kärleksförklaring. Förlåt om jag svamlar. Jag är fortfarande en smula euforisk över den fina dagen som varit. Barnen sover och jag rensar i röran. Kastar, kastar och kastar.

Kategorier:Okategoriserade Taggar:
  1. Soleil
    2010/08/01 kl. 15:16

    Jag grät redan när RFSL kom med banderollen ”Marching for those who can’t” och alla med övertejpade munnar i början av paraden. Sjukt starkt. I Stockholm får Pride vara ett spektakel, i många andra delar av världen är det fotfarande dödsstraff på icke-heterosexuell praktik.

    Förresten – Karin Johannisson sommarpratar fint om tårar:
    http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2071&grupp=11892

  1. 2010/08/01 kl. 10:34

Kommentera

