Hem > Okategoriserade > Ann Söderlund säger det så bra

Ann Söderlund säger det så bra


Bild hittad här.

Lokaltidningen damp ner från brevinkastet för en stund sedan. Det enda roliga denna veckan var en intervju med Ann Söderlund, en kvinna som jag tycker himla bra om. När Toddo var nyfödd träffade henne i kön på Ica Folkungagatan. Jag hade läst henne och Hanna Widells ”Från A till bebis” under sluttampen av min graviditet och skrattat så jag nästan kissat på mig. När vi stod sådär nära passade jag på att säga att jag gillar henne och att boken verkligen gjort succé hos mig. Hon blev glad. 21 september släpper Ann sin tredje bok ”Vi knullar ju ändå inte”. Den ska jag köpa.

Ann Söderlund citat från Mitt i Södermalm nr: 31:

Min lösning är att man inte får veta vad ens barn har för kön. På BB täcker de könet med ett plåtlöv eller liknande och först när barnet fyller ett kan man få veta. Då blir uppfostringen könsneutral.

Jag kan väl tyckta att uppfostringen börjar någon gång efter ett års ålder iofs. Bebbar är ju bebbar. Men hon har en rolig poäng i det hon säger.

Kategorier:Okategoriserade Taggar:
  1. 2010/08/02 kl. 22:13

    Vilken bra idé Ann kom med!! Man borde kanske läsa lite mer av hennes texter? 🙂

  2. 2010/08/02 kl. 22:31

    Gör det. Hon är en mycket klok kvinna.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

