Hem > Okategoriserade > Bananflugor

Bananflugor

Det var en gång två bananflugor som cirkulerade kring de odiskade vinglasen vi drack ur igår kväll. Rödvin? Där ser man, fylleflugor? Kanske. Flugorna gick ett mycket dystert öde till mötes. Nu finns det säkert bananflugsmammor, bananflugsflickvänner eller barn som letar frebrilt efter sina familjemedlemmar. Till dessa kan jag bara säga: ”Vik hädan. Kom inte hit för då dör ni!”

Rötmånad och allt vad det innebär. Nu är det tid att hålla ögonen öppna efter otrevligheter. Mjölk som surnar, härsket kött och annan föda som kan bli dålig. Bananflugor isch!!! Dessa små äckliga flygfän lägger ägg i avlopp och gillar när det är varmt. Har man många bananflugor kan man ta en burk. Hälla i diskmedel, honung och ättika, ställ burken över natten och vips så ligger de döda och drunknade i burken på morgonen. Jag vet att det är dålig karma att döda levande väsen och jag brukar inte hålla på såhär. Men just bananflugor vill jag inte ha i mitt hem.

Kategorier:Okategoriserade
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

