Hem > Mammaliv > Hur svårt kan det vara?

Hur svårt kan det vara?

Jag blir så himla frustrerad. Min unge vägrar att öppna munnen när jag ska mata henne. Det spelar ingen roll om det spaghetti med köttfärssås eller om det är skärgårdsgryta. Läpparna beter sig som om de vore igenseglade varje gång skeden närmar sig. Så fort det är utom risk att bli matat skriker eller skrattar hon.

Det fanns en tid då jag kände mig smickrad av att vara dyrkad. Visst är det lite ballt att få vara någons allt. Men ja, då pratar jag såklart om passionerade kärleksförhållande. Jag vill inte vara den enda för mitt barn. Hon är så sjukt mammig och att jag på fullaste allvar misstänker att det hänger en osynlig och mycket töjbar navelsträng och dinglar här någonstans i det apska hemmet.

Kategorier:Mammaliv
  1. 2010/08/02 kl. 19:59

    Hmm, känner igen det där 🙂 Jag lyckades distrahera min Elis med roliga leksaker och när han minst anade det åkte det in en sked. Men ojojoj vad det var kämpigt. Hoppas hon kommer på bättre tankar snart! Eller börjar stoppa i sig maten själv kanske?

  2. Alfva
    2010/08/02 kl. 20:27

    Inte för att hon var mammig i övrigt, men just det där med matandet känner jag alltför väl igen.
    Numera går det att stoppa in en sked lite då och då, men det var plockmat som fick henne att börja äta på riktigt, annars var det bara trugande….

    (Inte för att hon är speciellt stor i maten nu heller då..)

  3. 2010/08/02 kl. 22:33

    @Sofi: Visst luras jag också, men det är jättejobbigt i längden. Känner mig lite elak också. Jag hoppas hon börjar äta snart.

    @Alva: Ungar och mat. Pust. Jag säger du det. Jag har världens ångest över att 3-åringen inte gillar frukt.

  4. Maja
    2010/08/03 kl. 13:22

    bägge mina barn har varit riktiga matvägrare, sjukt jobbigt! denna gång fick jag tipset om blw, googla! Det funkar verkligen SKITBRA för oss 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

