Hem > Okategoriserade > Lattefria veckan

Lattefria veckan

Du ba: Men hallå??? Hur svårt kan det vara?
Jag ba: Jättesvårt!

Skratta gärna och tyck att jag är en galning. Men såhär ligger det till. Min hjärna har bestämt sig för att rangordna lattedrycker som etta, två och trea i mitt belöningssystem. Jag behöver minst en latte om dagen för att må bra. (Inbillar min hjärna mig i allafall.) Nu har jag bestämt mig för att sätta ner foten.

Veckan som kommer är en lattefri vecka . Tänk vad koffeinavgiftad jag kommer bli, tänk vad stålar jag kommer att spara in på och tänk vad lycklig miljön kommer bli. Bara fördelar med andra ord. Jag ogillar att vara beroende av något. Jag vill själv kunna styra över vad jag ska äta, dricka, göra utan att en lustig hjärna ska komma in och blanda sig i. Medelpriset för en latte ligger kring 35 kr. Utan att överdiva dricker jag minst tio lattar i veckan. Det kostar mig:

= 350 kr/veckan
= 18 200kr/ året

Sjukt va? Men sån är jag och jag lär ju knappast vara ensam. Eller? Jag kanske borde dra igång en folkrörlse. Anonyma Latteister. För mig är detta en verklig utmaning och nu tänkte jag föreslå mina kloka bloggläsare att ni hakar på den lattefria veckan. Sprid ordet!!!

Bilden från en svunnen tid. Bli inte förvånade om Wayne´s Coffee går i kånken nu.

Kategorier:Okategoriserade Taggar:,
  1. 2010/08/02 kl. 16:42

    Det är ungefär lika mycket som det kostar att röka ett paket cigg om dagen. Mycket pengar hursomhelst. Latte är en svaghet hos mig också. Jag har slutat flera gånger. Och börjat igen.

    • 2010/08/02 kl. 22:45

      Det är helt sanslöst vad det finns grejer att konsumera i vårt samhälle. Puh. Jag ska bli kvitt migg lattebegär. Har jag lyckats sluta med rökning så borde jag klara av att sluta latta.

  2. 2010/08/03 kl. 0:52

    Never!
    Men jag dricker inte så många. 🙂 Ett bra substitut är att göra en islatte med koffeinfritt pulverkaffe, krossad is, vatten och lite mjölk. Det är gött!

  3. 2010/08/03 kl. 4:49

    Om du kan sluta dricka latte helt så kan du verkligen känna dig rik sedan, då har du ju tjänat nästan 40 papp per år som du kan vara stolt över!

  4. 2010/08/03 kl. 6:39

    @Lena: Tack för tipset.
    @Nelin: Jag kommer att spara åtminstone 18 00 kr 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

