Hem > Okategoriserade > Förenkla din vardag med små steg

Förenkla din vardag med små steg

Jag har en förmåga att vara perfektionist i vissa lägen. I många andra lägen inte, men i just de fallen då ”allt eller inget mentaliteten” råder brukar det sluta med att jag inte gör något alls.

Antingen storstädar jag hela hemmet på en gång – eller så skiter jag i det.
Antingen går jag ner 40 kg på en gång – eller så får det vara. 

 

Eftersom jag är medveten om detta och andra brister har jag börjat bearbeta problematiken. Sakta men säkert har jag hittat små hjälpmedel som förenklar min vardag. Allt handlar om inställning och sättet att tänka. I hela mitt liv, fram till att jag träffade min livs stora kärlek har jag varit otroligt rastlös. Alltid på på vift och alltid tusen projekt på gång. Eftersom jag levt i den rollen under lång tid är detta en del av min identitet. Det är så jag uppfattar mig själv. Därför har det varit svårt för mig att foga mig i rutiner. ”Jag är bohem  och trivs med att leva i ordnat kaos osv.” De argumenten håller inte längre för jag har insett vilken bra effekt rutiner har på mig.

Kategorier:Okategoriserade
  1. ida
    2010/08/03 kl. 16:17

    oj oj oj vad jag känner igen mig…. allt eller inget. hur gör jag för att bli av med det????

  2. 2010/08/03 kl. 18:31

    Kloka ord!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

