Hem > Okategoriserade > Helvete

Helvete

Då plötsligt infaller den där jävla profetian. En alkis faller ihop mitt framför näsan på mig utanför Systembolaget på Götgatan. Som flugor kring en koskit flockas alla de människor som i vanliga fall går omvägar. Som en koloni av fågelholkar står vi där i ring på säkert avstånd. Jag känner efter hans puls men hittar den inte. Han ser ut att andas. Någon ringer 112. Jag har kunnat hjärt och lungräddning men det var tusen år sedan. Jag VÅGAR inte prova, inte på denna okända man som luktar sprit och urin.

Jag går därifrån och förbannar mig själv att jag inte tog med Lovis våtservetter. Inne på närmsta frisörsalong tvättar jag händerna. Lite i chock strosar jag nu med sikte på Skrapan där jag ska försöka reklamera ett par hörlurar.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/08/03 kl. 14:48

    Oj! Hur gick det sen för personen som föll ihop?

    Och tack så mycket för tipset.
    Kram/b

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

