Hem > Okategoriserade > Rensa ur din garderob

Rensa ur din garderob

Feng Shuiprocessen jag genomgår just nu är befriande. Jag rensar ut och gör mig av med saker dagligen. Det känns som om ett grått moln plötsligt lättnar. Ut med gammal stagnerad energi, in med ny frisk. Andas. Känn friskhet och frihet.  

Garderoben har fått sig en ordentlig genomgång. Kläder som jag redan när jag köpte dem visste att jag aldrig skulle använda är nu bortrensade. Kläder jag aldrig kännt mig riktigt bekväm i är borta, kläder som blivit förstora nu när jag gått ner i vikt är borta. Mina gravidjeans, amningsbh:ar och mammatrosor är omsorgsfullt undanstuvade. Vi vill ha fler barn och tills den dagen kommer lägger jag undan gravidkläderna. Jackor som var dyra i inköp med som jag aldrig riktigt tyckt om är bortrensade så även med skor och kängor.

Här med lovar jag mig själv på heder och samvete att vara ärlig mot mig själv nästa gång jag ska inhandla något. Tycker jag om det? Kommer jag verkligen att använda det? Blir jag glad av det? Ger prylen i fråga energi?

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/08/03 kl. 14:00

    Haha, vad lustigt! Jag skrev precis ett inlägg om mitt rensande idag och när jag nu uppdaterar så ser jag att du skrivit om samma sak. Jag älskar att slänga. Det så befriande när det är ”nytt” och fräscht i garderoben. Här ska en del sparas, slängas eller säljas. Glöm inte att maila din email till mig, skulle ju visa dig något.

    kram

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

