Hem > Okategoriserade > När katten är borta no 5…

När katten är borta no 5…

… smörjer Apan in sig med väldoftande krämer. Det är inte så att jag springer runt och luktar illa (hoppas jag iallafalla) i vanliga fall. Men några av mina favorit bodylotions luktar lite för mycket enligt min älskling. Därför passar jag på att smörja in mig när han är borta.

Idag har min älskling varit borta i 8 dagar. Vilket i sin tur betyder att jag varit ensam med barnen i 8 dagar. Vi har haft det jättemysigt och nu när jag ser tillbaka på mina ”När katten är borta inlägg” ser jag att jag faktiskt inte gjort något annorlunda än vad jag gör när katten är hemma bortsett från just denna femte och sista punkt.

1. Jagar efter nyckelskåp, skulle jag göra även om sambon var hemma.
2. Sitter uppe sent på kvällen, gör jag i stort varje kväll.
3. Försover mig, gör jag de mornar jag suttit uppe för länge kvällen innan.
4. Tittar på Sopranos, gör jag varje kväll.

Jag älskar att vara ensam, det blir inte mycket av den varan nu när jag är mamma. Men de stunderna då jag har min ensamhet njuter jag till fullo. Det har varit mysigt att vara själv men självklart längtar jag efter min älskling. Inatt är det jag som ligger sked, det får vara hur svettigt, klibbigt och geggigt som helst. Jag vill vara nära.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/08/06 kl. 8:36

    En gång hade jag och min bror en stillsam diskussion om hur det egentligen kändes när man äntligen träffat Den Rätta, hur förklarar man känslan liksom.
    Särskilt eftersom vi båda älskar att vara just ensamma, kom vi fram till att när man väl hittat rätt så är det som att vara helt själv, fast lite bättre 🙂
    Jag har länkat till dig i min blogg, jag läser din ofta men lämnar alltför sällan en kommentar. Jag tycker du skriver jättemysigt och det är så skönt att se någon annans ord bekräfta det man själv tänker ibland. På återseende, kram Josefin!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

