Hem > Mammaliv > Seperationsångest med stort ”S”

Seperationsångest med stort ”S”

Lovi är 8 månader gammal och extremt enerverande. Hon vrålar så fort jag befinner mig på mer än en meters avstånd. Sålänge hon är i min famn är hon världens gladaste lilla bebis. En skrattandes, gurglandes och fantastisk bebis. Problemet är att jag inte kan hålla henne i famnen hela tiden. När jag sätter ner henne på golvet blir hon helt hysterisk. Bärsele fungerar till viss del men allt detta är ganska jobbigt. Jag antar att det är en av alla tusen faser barn genomgår.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. 2010/08/05 kl. 8:34

    Jag tror Lula hoppat över alla dessa faser, iallafall dom som innebär grin å skrik. Tror jag fått världens gladaste, nöjdaste bebis eller nå.

    Får väl igen med råge sen lite senare. Storebror var också världens gladaste när han var liten å sen blev han helvild å fick där ett tag alla han träffade att hajja till. Haha..

    Det brukar nog komma förr eller senare, min övertygelse är dock att hellre vilda som små än då dom blir större!😉

  2. 2010/08/05 kl. 9:27

    Åh nej, jag lider med dig för det är banne mig inte kul att ha det så. Min Love var likadan, ALDRIG nöjd i babysitter, bilstol eller i vanlig stol.. aldrig nöjd att sitta eller ligga överhuvudtaget, det var bära, kramas, stå som gällde. När han blev tillräckligt gammal för gå-stol gick det bättre och nu när han kan gå själv så är det nästan helt överkomligt.. Elvis var precis tvärtom och är nu vid tre års ålder en liten klängapa, så jag hoppas det blir tvärtom med Love. Min rygg har fått känna att den finns om man säger så…

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

