Hem > Okategoriserade > Varför rullar kanelbullen upp sig?

Varför rullar kanelbullen upp sig?

Igår bakade vi kanelbullar. Det hela förflöt fint. Degen jäste som den skulle och kanelblandningen räckte precis. Men nu kommer vi till mitt issue, markören som tydligt urskiljer mig från alla kanelbulleproffs. Mina snäckor rullar upp sig i ugnen. Varför blir det så?

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/08/05 kl. 12:10

    För lite smör och socker gissar jag på 🙂

    Och jag använder tygpåsar, när jag inte glömmer dem. *suck*

  2. 2010/08/05 kl. 15:22

    du ska vika in själva ändan så bullen står på ändan.. haha mupp mening det blev då

  3. 2010/08/05 kl. 16:19

    Jasså du bakade också bullar igår 🙂 Jag har tyvärr inget tips på hur man gör för att de inte ska släppa i kanterna för jag har aldrig haft det problemet.. hum, kanske är det mer smör som behövs. Den smörmängd som står i receptboken på kanelfyllningen brukar jag typ dubbla =P

  4. Purvi
    2010/08/05 kl. 16:42

    Anna. Även jag dubblar mängden smör i förhållande till det som står i receptet. Det blir godast så ;-)). Anledningen till att bullens kant åker upp beror på att du måste flika in själva ändan under bullen innan du lägger in den i bullformen. Tack för idag!!! Kram P

  5. 2010/08/06 kl. 17:28

    MASSSSSA mer smör. 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

