Hem > Mammaliv > Då får du åka i kallingarna

Då får du åka i kallingarna

Jag avskyr tjat. Både att bli tjatad på (som bekant har även solen fläckar) och att tjata. Mammarollen innehåller enligt normen en hel del tjat. Jag undviker att tjata i den mån det går.

Tiden drar ihop sig. Vi ska iväg, jag ammar Lovi och Toddo leker med lego.
– Nu får du hämta dina kläder. Vi måste snart gå, säger jag.
Han dissar.
– Du måste klä på dig innan vi går.
Diss igen.
– Hallå! Jag pratar med dig.
Diss.
– Hör du att jag pratar med dig?
Diss.
– Inte ska jag behöva tjata på dig.
Ä Du är ju stor kille.
Diss.

Jag avbryter amningen, hämtar kläder och gör ett försök att klä sonen som totalvägrar.
– Då får du gå i kallingarna.
– Okej mamma.

Vi går hemifrån och det dröjer inte mer än ett par minuter;
– Mamma nu kan jag ta på mig kläderna själv jättemycket.

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

