Hem > Okategoriserade > Skjut inte på saker

Skjut inte på saker

”Palla!”
”Jag tar det sen.”
”Det är inte krigsviktigt att göra det nu.”
”Imorgon fixar jag allt på samma gång istället.”

Varsågod, där fick ni ett smakprov på hur handlingskraftig jag är när det gäller vissa saker. Tråkiga saker skjuter jag gärna på tills jag förträngt dem. Saker och ting fungerar inte som i Mary Poppins värld. Tyvärr. Det räcker inte att vifta med ett finger och tralla på en glad visa för att tvätten ska bli vikt och golvet svabbat.

Som jag nämnt tidigare besitter jag en ”allt eller inget mentalitet”. Nu försöker jag ändra det beteendet och en sak jag kommit fram till är att det har en positiv effekt att ta tag i saker på en gång. Istället för att skjuta på det, så gör jag det bara. Mycket effektivt och fungerar utmärkt. Jag har många surdegar att ta hand om och betar nu av dem en i taget. Idag har jag slängt tomglas vid återvinningscentralen. Check!

Kategorier:Okategoriserade
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

